Skip to content

הבדלים בחשק מיני בין גבר לאישה

אפריל 19, 2012

השאלה:

לדפנה שלום,

רציתי לשאול שאלה….

ברוך ה' אני נשוי באושר חצי שנה, לאשה מקסימה ואהובה!

בפעם האחרונה שקימנו יחסים אישתי ביקשה ממני לא לעשות לה נעים

כלומר שרק אני אהנה, היא היתה עייפה וכנראה לא היה לה חשק.

האם זה בסדר מבחינתי?

גם אני מציע הרבה פעמים לעשות לה נעים (ללא קשר ליחסים מלאים) ואין לי בעיה עם זה.(היא אף פעם לא הסכימה שרק היא תהנה ביחסים)

אבל אני מרגיש שאולי זה לא פייר מצדי שנקיים יחסים ושרק אני אהנה.

 חוץ מזה זה מעלה את השאלה מהו האיזון הנכון בין הרצון של הגבר והאישה

ברור לי שאני רוצה לחוות יותר מאשתי היקרה

אבל האם הגבול הוא עד הפעם שהיא אומרת לי שרק אני אהנה?

 ושאלה נוספת..קשה לי לדעת מה זה נקרא הרבה פעמים, ואני מאמין שלכל זוג זה אינודאולי.

אבל האם ישנו ממוצע שמעיד על יחסים בקצב מתאים ברמה הכללית?

האם 5-6 פעמים כשמותרים זה יחס נאות?

אני מפחד שרמת ההתלהבות כמו שאנו חווים בתחילת הדרך תלך ותדעך.

 תודה רבה

התשובה:

במבט הנמלה ניתן להתייחס לכל מפגש מיני באופן נפרד ולנתח אותו יחד באופן זוגי, בעזרת שיחה הנעשית שלא בעת המגע עצמו.  האם באמת חובה שבכל מגע מיני 2 בני הזוג יחוו עונג מיני, ואם אחד אינו מעוניין אז לא נוגעים זה בזו כלל? מהו בכלל עונג מיני? האם מסאז' או ליטוף יכולים להיכלל בקטגוריה של הנאה מינית שניתן להעניק זה לזו, או רק מגע  באיברי המין נחשב? וגם, מה  בעצם הבעיה בכך שבמפגש מסוים רק אחד מבני  זוג נהנה? הרי במפגש הבא, שיכול להיות עוד כמה שעות או מחר, או בעוד יומיים אולי יהיה הפוך? במבט הזבוב אפשר גם לנסות יחד להביט אל הסך הכל המיני שלכם. האם כל אחד מכם מרגיש מסופק מבחינה מינית? האם כל אחד מרגיש שהוא מעניק כמה שרצוי לו ומקבל מה שהוא רוצה? אולי יש משהו שהוא יותר מדי? ובעוד כהנה שאלות חשובות שכדאי לכם לשוחח עליהן בהזדמנות.

לדעתי האישית, מבט הזבוב, שרואה את התמונה מלמעלה,  הוא החביב עלי. לא חשובים לי הפרטים הקטנים של מה מתרחש בכל אירוע בודד, אלא מהו הסך הכל.

 אם נרד לפרטים הקטנים, אני יכולה לומר שכל עניין ההנאה המינית אצל אישה הוא פחות ברור מאשר אצל גבר. ולגבר ממוצע חשוב מאוד לדעת לזהות את אופן ביטוי ההנאה המינית אצל אשתו ולאפשר לה לקבל זאת.

 יש לכך סיבות ביולוגיות ופסיכולוגיות רבות.

 מצב כזה שבו אחד מבני הזוג רוצה להעניק, והשני אינו רוצה לקבל, עלול לתסכל ולגרום לחששות. שמא משהו לא תקין? אולי אני חי עם אישה מעוטת חשק? איך מתמודדים? ואם מה שיש היום עוד ילך ויפחת, אז מה בכלל יישאר? האם מצב שבו רק אני נהנה הוא מצב נצלני ולא תקין? מה קורה אצל אחרים? שונה? דומה? למה אי אפשר לשאול את השכנים?

ואם אדע מה קורה אצלם זה ירגיע אותי או דווקא יפחיד אותי?

 ובכלל, מהו מפגש מיני ואיך סופרים את זה מבחינה כמותית?

 האם חדירת פין לנרתיק זה מה שסופרים? אולי גם מפגשים מיניים שלא הסתיימו בחדירה ניתן לספור? האם צריך לספור? לשם מה?

 אינסוף שאלות…

 לגבי תדירות יחסי המין אוכל לומר מניסיוני כמורה למודעות לפוריות, שאתם נמצאים בטווח הממוצע. לא מהממעטים ולא מהמרבים.

 לגבי חשק מיני של נשים- לפי דברי חז"ל, הגבר מחויב למצוות עונה ולא האישה. זאת מפני שתשוקתה של האישה מרובה משל האיש. כך היה פעם. אולם בימינו בעידן הגלולות, העייפות,  וריבוי המשימות המוטלות על כתפינו והלידות התכופות, כל אלו מפחיתים חשק מיני אצל נשים.

לפעמים החשק מתעורר ביתר שאת דווקא אחרי כמה שנים ביחד ואחרי שחרור עכבות ברמת המחשבה המינית, הבנה מעמיקה יותר של הנושא, ושחרור ממטלות מעיקות אחרות.

 לכן, כלל לא בטוח שלפניכם ירידה. אולי דווקא להיפך.

אביא כאן את הציטוט המדהים מתוך ספרו של הרב שמואל בוטח: "מעולם לא הייתה תקופה כזו שבה דיברו על זה כל כך הרבה ועשו זאת כל כך מעט".

מיניות זה נושא ללימודים ארוכי טווח של שנים. כל הזמן מוצאים דברים חדשים ומגלים את כל מה שניתן להפיק מבחינה מינית.

 עדיין יש זוגות לא מעטים שלאישה יש יותר חשק. זאת יש לדעת שגם חשק מיני הוא עניין מחזורי אצל אישה. החכמה הגדולה היא למצוא את האיזונים הזוגיים מתוך התחשבות ופתיחות.

בהצלחה בכל, מדפנה מאיר

להגיב

כתיבת תגובה

