Skip to content

מדריך הדיאפרגמות השלם – עדכון דצמבר 2015

ינואר 12, 2014

פרטים כלליים:

לפני התאמה יש לברר עם המתאים/מה האם יש לו/ה ניסיון בנושא, האם מודד/ת בעזרת טבעות מדידה, האם תקבלי אימון בחדר הבדיקה עד שתדעי כיצד להחדיר נכון את הדיאפרגמה וכיצד להוציאה. האם תקבלי הדרכה על כמה זמן היא אמורה להיות בגוף אחרי יחסי מין, כיצד מורחים עליה את קוטל הזרע, כיצד מוסיפים קוטל זרע כאשר הדיאפרגמה חייבת להיות בנרתיק, מה עושים במקרה של רגישות לקוטלי זרע ועוד. דף הדרכה מפורט למשתמשות דיאפרגמה נמצא בבלוג שלי. אפשר לעיין בו.

מידות הדיאפרגמה בישראל נעות בין 60 ל95, כאשר שני הגדלים הללו אינם נפוצים בשימוש. רוב הנשים תהיינה בין מידות 75-85. כל מידה עולה ב5 מילימטר על קודמתה בקוטר.

נשים רבות מקבלות מהרופא מידה קטנה מדי, לרוב – 75מ"מ, שאכן מתאימה לכ30% מהנשים, לפי ניסיוני. במקרים רבים נמדדת האישה רק בעזרת אצבעות הרופא, ולא בעזרת ערכת מדידה. הדבר משול לרכישת נעליים וירטואלית בלי נעליים. לפעמים זה מתאים, ולפעמים לא. לעיתים רבות אין לרופא את הידע, הניסיון, הזמן והסבלנות למצוא את המידה הגדולה ביותר שאינה מפריעה לאישה. כמו כן, נשים רבות יוצאות מחדר הרופא כאשר לא קיבלו הדרכה, או לא הבינו אותה בלחץ הזמן, בנוגע להוראות השימוש בדיאפרגמה.

התאמה לאישה שלא השתמשה מעולם בדיאפרגמה אורכת כשעה. על כן התאמה טובה, עם אימון והדרכה טובים נעשית בדרך כלל באופן פרטי. וברוב המקרים, ללא החזר כספי מקופת החולים. מדידה חוזרת נדרשת אחרי כל לידה, ואחרי שינויים במשקל של בין 3-5 ק"ג (בפרט ירידה במשקל). לא תמיד המידה משתנה. וכך יוצא, שבמקרים רבים מדובר באמצעי מניעה חסכוני ביותר בהשוואה לאחרים. מומלץ ביותר לבוא למדידה חוזרת על פי הקריטריונים הללו, מפני שאם המידה גדלה, ולא הוחלפה דיאפרגמה לגודל מתאים, יעילותה פוחתת. התאמה חוזרת לוקחת כמה דקות. השאיפה שלי היא שיהיו מתאימי/מות דיאפרגמה בכל הארץ, כדי ליצור זמינות של שירות ללקוחות.

רשימת מתאימות דיאפרגמה איכותיות שיש בידי היום מופיעה בבלוג שלי. ומתעדכנת בכל פעם שנוספת מתאימה חדשה. רוב המתאימות הטובות שיש היום הן אחיות, מיילדות מנוסות, או בודקות טהרה. יש גם כמה רופאים שעושים התאמת דיאפרגמה היטב. ומתאימים/מה טוב/ה שרוצה להצטרף לרשימה המתפרסמת בבלוג שלי, אשמח.

מקומות רכישה לדיאפרגמה, פאם קאפ וקוטלי זרע:

כל מי שיודע/ת על בית מרקחת שמוכר דיאפרגמות וקוטלי זרע, אשמח לקבל על כך עדכון.

בית מרקחת אלבה מול כיכר ציון בירושלים- דורשים מרשם על הקוטל. לא חובה מרופא נשים.

בית מרקחת שור טבצ'ניק רחוב דיזינגוף פינת המלך ג'ורג' בתל אביב- אפשר גם באינטרנט. לא דורשים מרשם, אך לעיתים חסרות להם חלק מהמידות, וכדאי להזמין מראש לפני שמגיעים לקחת.

רשת מדיפלוס – יש כמה סניפים, מוכרים קוטל מסוג נוטינוקס.

בית מרקחת אורנים רחוב ש"י עגנון 20 ירושלים 02-6792632 יש מלאי גדול וקבוע של דיאפרגמות וקוטל זרע מסוג נוטינוקס

בית מרקחת בגבעת שאול רחוב כנפי נשרים 10 ירושלים

בית מרקחת בשכונת סנהדריה רחוב בר אילן 2 ירושלים

חברת "מדיפז" – לאספקת ציוד רפואי, ברחוב הנדיב 71 הרצליה. עושים משלוחים לכל הארץ. מוכרים גם קוטל מסוג נוטינוקס, וגם פאם קאפ. טלפון 09-9600808

בית מרקחת ברודר בבית שמש, מוכרים גם קוטל מסוג G -GEL,  טלפון 02-9993990

להזמנה מחו"ל של דיאפרגמה, קוטלי זרע, ופאם קאפ, כדאי לדעת קצת אנגלית,
ויש להצטייד בכרטיס אשראי המאפשר רכישה בחו"ל. בכל מקרה יש לשים לב שהרכישה נעשית באתר מאובטח.

להלן מילות מפתח שניתן לרשום במנועי חיפוש ודרכן להגיע לאתרים שמוכרים דיאפרגמות בזול, בהפרש של 150-200 ₪ לעומת המחיר בישראל. לוקח למוצרים 10-14 יום להגיע במשלוח לארץ.

CONTRACEPTIVE DIAPHRAGM FOR SALE

DIAPHRAGM BIRTH CONTROL FOR SALE

FEM CUP BIRH CONTROL FOR SALE

SPERMACIDES FOR SALE

קישורים לרכישת דיאפרגמות:

הדיאפרגמה המומלצת ביותר, לדעתי, היא של חברת MILEX- OMNIFLEX המפרט שלה: WIDE SEAL SILICON, COIL SPRING. גם הדיאפרגמה של חברת ORTHO  טובה, ועשויה סיליקון, אלא שהיא יותר יקרה.

http://www.mistrys.co.uk/catalogsearch/result/?q=diaphragm

http://ethicalfamilyplanning.com/natural-contraception/diaphragms.html מוכרים דיאפרגמות סיליקון כל הסוגים, כולל CAYA, פאם קאפ, וקוטלי זרע – כולל CONTRAGEL.

http://www.wms.co.uk/Family_Planning/Contraceptive_Diaphragms/Omniflex_Silicone_Diaphragm

קישור לג'ל על בסיס אלוורה וחומצה לקטית – CONTRA GEL

(אפשר גם לכתוב CONTRA GEL  באינטרנט ולעשות סקר מחירים)

מוכרת CONTRAGEL בארץ, רבקה – טלפון 0544882944

למוכרות נוספות נא לפנות אלי טלפונית. אפשר ורצוי בהודעה.

http://www.zyklusshop.de 064?sidPERIMON=f94f8c31141f53c7f703bf3eb4156436

מתאימות דיאפרגמה טובות ברחבי הארץ, נכון לדצמבר 2015:

תמי טסלר ועפרית פק – מיילדות בבית היולדות בגדרה. תמי 0524-700563, עפרית 0542-346200
רונית קופליס, מיילדת – בת חפר  0528-491616
עידית רייס, אחות,  ירוחם 077-2057337 + 0585-234235
רותי צור, אחות, מצפה הושעיה, 050-7945279
טלי דורי, אחות, אשקלון  0508-496712
אסתר רוגוב, מיילדת, ירושלים (פסגת זאב) ועפרה 0548-339393
ד"ר שרי מנסהיים, רופאת משפחה, יד בנימין  08-6520443
ד"ר דיאנה פלשר, ירושלים  6423113 02
אדווה פולק גן, קיבוץ מעלה גלבוע, טלפון 0584-533708
רננה שאול, קיבוץ עין הנצי"ב, טלפון 0528348677
אושרה ליאור, קרית ארבע, שעלבים וירושלים, טלפון 0528109225 מוכרת דיאפרגמות OMNIFLEX, וקוטל זרע מסוג CAYA GEL. משלוחים לכל הארץ.
אפרת צור, תקוע, גוש עציון טלפון 03-6178329
רונית בן אליהו, פזיוטרפיסטית רצפת אגן, תל אביב, 054-4472413
דפנה מאיר (אני ; – ) בבאר שבע ובעתניאל שבהר חברון, טלפון 906018 0527

 את המדריך הזה עידכנתי כבר 8 פעמים במהלך השנים הספורות מאז העליתי אותו לראשונה לאינטרנט. לצערי לא נוספים בו פרטים רבים בכל תקופת עדכון. מצד אחד הביקוש לדיאפרגמה עולה, וזאת אני רואה בכמות הפניות אלי, ולשאר המתאימות. כמו כן, צפו במדריך הזה למעלה מ 100,000 איש. ואף על פי כן אין בו הרבה בתי מרקחת והרבה מתאימות. בארצות הברית, קנדה, אנגליה, ובכמה מארצות אירופה, מדובר באמצעי מניעה נפוץ ביותר בשימוש. אל תיכנעו, אם ברור לכם שזהו האמצעי שבו אתם חפצים וחפצות.
כל היודע/ת פרטים נוספים על נקודות מכירה, או רוצה להשיג ולשווק בעצמו/ה, או רוצה לשדך אלי תלמידות להתאמת דיאפרגמה מתחומי הרפואה והסיעוד, תבוא עליו/ה הברכה.

23 תגובות
  1. רותי צור permalink

    שלום
    שמי רותי צור אני מילדת ואני מתקינה דיאפרגמות . אני אשמח אם תכניסו אותי לרשימה שלכם של מתקינות. אני גרה בהושעיה. אני למדתי אצלך דר אורי לוי לפני מעל לשנתיים ומאז אני עוסקת בזה.
    טלפון 0507945279 ואני גרה בהושעיה
    תודה
    רותי צור

    • רותי, אני מוסיפה אותך בשמחה למדריך הדיאפרגמות השלם. בברכת שנה טובה עם פרנסה טובה ושפע של בריאות ושמחה.

  2. חרות permalink

    שלום,

    אני ממליצה על קניית דיאפרגמה בזול באתר Mistrys.co.uk
    קישור: http://www.mistrys.co.uk/catalogsearch/advanced/result/?name=milex

    אשמח לקבל המלצה לקוטל זרע בזול, בארץ או בחו"ל.

    תודה וחג שמח!

    • תודה לך על הקישור! אכניס אותו למדריך. בשנים האחרונות הוא עבד לסירוגין. אני שמחה שהוא חזר לפעול. הוא באמת נוח וזול. יש קישורים לקוטלי זרע בארץ ובחו"ל במדריך. יש גם מתאימה שמוכרת קוטל – אושרה ליאור. ו2 בנות מוכרות contragel בארץ ורשומות במדריך. הדבר הטוב ביותר הוא לעשות סקר מחירים באינטרנט.
      בהצלחה בכל! מדפנה

  3. מיכל permalink

    מבירור שערכתי היום 1.1.15, בית המרקחת פארם שופ ברעננה לא מחזיק יותר דיאפרגמות.
    חבל.

  4. רחל permalink

    אני הזמנתי דרך הקישור שלמעלה (mistery). לקח לדיאפרגמה יותר מחודש להגיע אלי…
    אז קחו את זה בחשבון.
    אז אני קניתי עוד אחת בארץ
    וכעת יש לי שתיים. אחת עוד סגורה בניילון. מידה 70, של חברת MILEX- OMNIFLEX
    אז מי שרוצה דיאפרגמה במחיר זול ובמידה הזו מוזמנת להתקשר:
    רחל 0549198097

    • אפרת permalink

      הי רחל,
      עדיין רלוונטי הדיאפרגמה למכירה?

  5. ענת סטרז' permalink

    איציק סוכן ששולח הביתה דיאפרגמה + ג'ל קוטל זרע ( למי שרוצה ) . די מהר. דיסקרטי ( אין סימן על המעטפה במה מדובר למי שחוששת שבדואר יידעו) . מומלץ . 0528389101. ענת סטרז' (ייעוץ זוגי ומיני 0526675364 )

  6. בב permalink

    דפנה שלום.
    אני מעוניינת להתחיל להשתמש בדיאפרגמה, אך הבנתי מקריאה ברשת שיכולה לגרום לדלקות בדרכי השתן.
    לי יש נטייה לדלקות מסוג זה.
    האם זה אומר שדיאפרגמה לא מתאימה לי?

    • צריך לנסות כדי לדעת האם השימוש בה מחמיר את המצב הקיים. ובמקביל, לבצע פעולות מניעה. לשתות הרבה. לקחת פרוביוטיקה וחמוציות. לשתות 2 כוסות מים לפני יחסי מין ולתת שתן מייד לאחריהם. לאחר טיפול אנטיביוטי נא לבצע תרבית שתן חוזרת כדי לוודא שאין חיידק בשתן. בהצלחה!

  7. ז'אנה פלנקין permalink

    שלום אולי מישהו מכיר מתאימות דיאפרגמה טובות בתל אביב או במרכז הארץ …תודה

  8. עליזה permalink

    משהי יודעת היכן ניתן לקנות קוטל זרע VCF?

  9. דיאפרגמה היא אמצעי מניעה יעיל וחסכוני

  10. הדס permalink

    שלום
    קוטל זרע של ORTHO מתהדר בכך שאפשר להשתמש בו לבדו, ללא דיאפרגמה.
    היכן אני יכולה לאשר את זה ? (בדרך כלל אני משתמשת בדיאפרגמה, פשוט אני אחרי לידה ויש לי צניחה, אני רוצה פתרון עד שתעלה הצניחה למעלה.)

    • לדעתי מוטב לשלב קוטלי זרע ביחד עם אמצעי חציצה, כדי להעלות את היעילות. בהצלחה!

  11. שירה permalink

    הי דפנה
    אני מעוניינת לרכוש דיאפרגמה אך אני לא יודעת איזו מידה אני…
    מה עליי לעשות?

    • ללכת להימדד אצל אחת המתאימות הטובות הרשומות כאן. להתאמן על השימוש ולקבל הדרכה, ואז לקנות. בהצלחה!

      • שירה יוספוב permalink

        זה בעלות מסויימת ההתאמה של הדיאפרגמה?

      • בוודאי. התקשרי למתאימה באזור מגורייך ושאלי אותה על עלות הבדיקה. חלקן גם מוכרות דיאפרגמות וקוטלי זרע בקליניקה. בהצלחה!

      • שירה יוספוב permalink

        תודה רבה!

  12. רות permalink

    הכאב על הרצחה של דפנה אינו מרפה.
    הכרתיך ממילותייך במדריך ו בהתייעצות קצרה בהודעות. ועדיין עוד לפני לכתך בסערה, נכנסת לליבי עמוק.
    יהי זכרך ברוך.

    יש לי דיאפרגמה חדשה מידה 65.
    אשמח למכור במחיר שווה.
    0547723054

  13. שי permalink

    שלום לדפנה ולקוראות,
    לאחרונה התחלתי להשתמש בדיאפרגמה. שמתי לב שבעת קיום יחסי מין יש לי פחות הפרשות, למרות שאני מגורה, וגם כשאנחנו מרגישים רטיבות היא נוטה להעלם אחרי זמן מה. (בדרך כלל יש לי הפרשות מספקות, אני לא משתמש בחומרי סיכה)
    שאלתי היא האם יש קשר בין הדברים?
    הרי האיבר שאחראי על ההפרשות הוא צוואר-הרחם, כך למדתי (יותר נכון, הנקיקים המצויים בו), אם כך בעת השימוש בדיאפרגמה, יש חציצה בין צוואר הרחם לנרתיק…
    האם אני צודקת?
    אשמח לשמוע אם מישהי אחרת חוותה חוויה דומה, ואם יש לך רעיונות למנוע זאת

    תודה לכולן
    שי

להשאיר תגובה

